Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gaia Siegmund - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gaia Siegmund - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Gaia

Blijf op de hoogte en volg Gaia

20 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

mijn laatste berichtje van deze reis ter plaatse.
Alles gaat nog steeds goed hier en het is een raar idee om over 2 dagen al naar huis te gaan.
Maandag avond ben ik met mijn huisgenootjes uit eten gegaan en een laatste keer op stap geweest in PE. De volgende dag was het public holiday dus er was nog een leuk feestje aan de gang. De volgende ochtend vroeg vliegen en alleen maar geslapen in het vliegtuig.
Dinsdag heb ik met m'n huisgenoot die mee op doorreis was geshopt, door de stad gelopen en uit eten geweest. Kaapstad is prachtig omdat het omgeven word door bergen, vergelijken bij dit is PE echt maar een saaie industrie stad, maar het gaat natuurlijk om de mensen die er zijn waar ik echt een top tijd mee heb gehad.
Woensdag ochtend vertrok m’n huisgenoot voor zijn reis naar mozambique en de victoria falls. Toen was ik dus een dagje alleen want ‘s avonds kwam Rosanne mij alweer vergezellen. Mijn 2 indiase kamergenoten gingen de tafelberg beklimmen en ik ben maar met ze mee gegaan. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan want het was een klim van ruim 1,5 uur stijl omhoog en dat was aardig vermoeiend. Op de top waaide het en was het behoorlijk fris voor ons in onze korte broeken. Het uitzicht daarentegen was adembenemend. Je kon van twee kanten over de stad uitkijken en ziet de zee dus ook overall om je heen. Ze zeggen dat Kaapstad de romantischte plek op aarde is omdat je er vanaf de tafelberg de zon op ziet komen in de indische ocean en onder kan zien gaan in de atlantische oceaan. Deze 2 oceanen komen ter hoogte van Kaapstad bij elkaar.
Woensdag aan het einde van de middag kwam Rosanne dus aan in de backpackers en zijn we uit eten geweest bij ‘Mama Africa’ waar je super lekker Afrikaans kan eten. Helaas wisten we van te voren niet dat daar een prijskaartje aan vast zat maar ook toen we het op de kaart zagen dachten we doe eens gek en hebben we heerlijk krokodil en kudu en springbok steak (national hert) gegeten. Uit eindelijk waren we rond de 25euro pp kwijt maar dat is voor hier echt duur uit eten gaan aangezien dat ook heel goedkoop kan!
Donderdag zijn we met Lotte die ook in PE heeft gezeten en nu voor een aantal weken bij haar vriendje in Kaapstad logeert naar Kaap de Goede Hoop gegaan. Met de spierpijn van de vorige dag was het geen pretje om weer een stuk omhoog te moeten lopen maar opnieuw was ere en prachtig uitzicht en je moet natuurlijk op ‘cape point’ gestaan hebben, het zuidelijkste puntje van Afrika. Op de weg erheen hebben we een penguin kolonie bezocht, echt leuke beesten zijn dat. Op de terugweg wilden we langs ‘Houtbay’ rijden maar de tolweg daarheen bleek afgesloten, helaas ga ik dat dus niet meer zien
‘s Avonds hebben we met Lotte en Wouter gekookt in de backpackers. Daarna zijn we gaan poolen en nog een cocktailtje gaan drinken met onze indiase vrienden Anay en Manoj. Deze jongens zijn colonel en majoor in bij het leger van de UN en zijn op vredesmissie in Congo maar hebben nu vakantie. Echt raar om hun verhalen te horen over de dingen die zij al meegemaakt hebben. Daar is vrijwilligerswerk in de township nog niks bij.
Vrijdag ochtend moesten we op tijd uit de veren voor onze wine tasting tour. We warden opgehaald met een busje en gingen 4 wijnfarms af om in total 29 wijnen te proeven. Onderweg kregen we ook een lunch en mochten we kaasproeven. Ik wist helemaal niet dat ik wijn zo lekker vond! Ik heb nu geleerd hoe je echt moet proeven met ruiken en lucht opzuigen enzo en wat je dan allemaal kunt proeven. Ik hebeen heerlijk flesje wijn gekocht voor thuis hoor, nu nog hopen dat ik die heel thuis kan krijgen. Op de laatste boerderij werkten 45 mensen die in kleine hutjes op het land wonen en waarvoor speciaal een daycare was opgezet voor de kinderen. Daar zijn we even binnen gegaan en de kids hingen natuurlijk bijna meteen weer om onze nek. Super schattig natuurlijk maar toen ze ons uit gingen zwaaien had ik het wel even moeilijk omdat ik mijn kleintjes in PE waarschijnlijk nooit meer ga zien. Ik geef echt om ze en mis ze best wel.
Aan het einde van de tour waren we natuurlijk wel een beetje aangeschoten allemaal en was het heel gezellig in de bus. Terug in de bp dus eerst maar wat uurtjes gaan slapen want het was vrijdag avond en dan moet er natuurlijk gefeest worden in Cape Town.
Na ons dutje zijn we weer gaan poolen met de jongens die trouwens eerst heel geinteresseerd hebben zitten kijken hoe wij ons opmaakte. In het leger waar ze al 8 jaar inzitten zien ze dat natuurlijk niet. Na 2 potjes gewonnen te hebben zijn we weer een cocktailtje gaan drinken om daarna een taxi te pakken naar een heel bijzondere club in Cape Town. Namelijk Hemesphire die zich bevindt op de 31 verdieping(wat een uitzicht!!!) van een bank gebouw. Hier zou je alleen binnen komen als je netjes gekleed was(lees hakken voor de dames en kraagje+zwarte schoenen voor de heren) maar wij kwamen gelukkig binnen. De jongens wilden het niet eens proberen. Eenmaal binnen kwamen we een groep nederlandse studenten tegen die hun co-schappen volgen in een van de ziekenhuizen in Kaapstad en daar hebben we de rest van de avond mee staan praten, nouja Roos heeft niet alleen maar staan praten en dat is de reden dat we vandaag waarschijnlijk weer met ze af gaan spreken om vanavond uit eten en weer op stap te gaan. Toen de club sloot rond half 4 de taxi terug gepakt naar de bp. Helaas kon het plan om nog een potje te gaan poolen niet doorgaan omdat het poolcafe al ging sluiten waarop we nog een uurtje op het balkon hebben gezeten om uit te kijken over 'longstreet' een van de uitgaansgelegenheden van CT en dus genoeg te zien zo laat in de nacht.
Vanmorgen was ik dus vrij brak maar ben ik er toch maar redelijk op tijd uit gegaan om niet te veel tijd te verliezen van mijn laatste daagjes hier in the mothercity.
Vandaag gaan we shoppen en misschien een touristische bustour doen om te eindigen in 'camps bay' waar je blijkbaar ook de zonsondergang gezien moet hebben (vanaf table mountain gaat helaas waarschijnlijk niet meer lukken). Vanavond komt Ilse met de jongens uit Port Alfred die we tijdens ons weekendje in Hogsback (blader maar even terug) hadden leren kennen en gaan we dus weer op stap met een grote groep. Morgen willen we Robbeneiland nog aan doen en dan begint het einde echt te naderen.
Heel raar, ik zou het liefst maandag met de rest mee terugvliegen naar PE om mijn kindjes weer te kunnen knuffelen en iedereen daar weer te zien. Maar goed, ik heb wel zin om mijn lieve vriendinnen en familie in NL allemaal weer te zien en ik moet aan de bak om mijn nieuwe studie te gaan regelen. Live goes one.. nog even genieten hier!

Tot over een paar dagen allemaal!!

  • 20 Juni 2009 - 10:00

    Ellen:

    Heey die Gaia,
    wat leuk om weer eens een verhaal te lezen! raar hoor, dat je over een paar daagjes alweer thuis bent, maar nu nog maar extra genieten daar in Kaapstad! klinkt allemaal erg leuk, maar ik kan me er niet zo heel veel bij voorstellen ;) omdat het zo ver weg is denk ik..

    tot snel maar weer!
    nog veel plezier daar! en bekijk maar alles wat je nog wilt bekijken, nu je de kans ervoor hebt :)

    groetjes, xx ellen

  • 20 Juni 2009 - 10:11

    Daphne:

    Oh.. Wijn proeven in Zuid Afrika, en kaasjes. Ben jaloers!!! (gaan we in Frankrijk even herhalen dan)
    Maare .. hoe kan je nou aangeschoten zijn als je de wijn alleen proeft ;) hihi. vast ook wat gedronken dan!!!

    Geniet van de laatste dagen op deze mooie reis.
    Tot over 3 nachtjes :-)

    xxxx

  • 20 Juni 2009 - 10:11

    Berbie:

    Hoi Gaia,

    Een leuk verhaal!! Klinkt echt als een mooie stad. De tijd gaat snel he, ik ben ook over een week weer thuis. Lijkt me ook moeilijk om die kindjes achter te laten, je hebt er toch een band mee opgebouwd! Maar wie weet kom je nog een keer terug;). Geniet nog van de laatste dagen!!

    Liefs Berbie

  • 20 Juni 2009 - 10:49

    Anita:

    Heee lieve Gaia

    Goh wat een verhalen.. heerlijk om te lezen :)
    Aangezien ik GESLAAGD ben :d wil ik volgend jaar ook gaan reizen :)

    Geniet nog van je laatste daagjes.. en sterkte met het 'thuiskomen' want je zal wel een afrika kater krijgen ;) en daarna kom ik maar snel die wijn van je eens proeven:P

    Have fun! xx

  • 20 Juni 2009 - 18:39

    Sabrina:

    vriendinnetje:D

    wat een leuke verhalen allemaal weer.. geniet nog eventjes en dan kan je al je verhalen eens in het echt! aan ons vertellen!! hihi tot snel lieverd! en dan gaan we weer lekker veel tijd samen doorbrengen want k ben klaar met school!

    tot over 3 nachtjes!! kussie

  • 20 Juni 2009 - 19:24

    Daniella:

    Hee meissie,
    leuk dat je zo'n feestweek hebt als afsluiter :) En als je thuis bent helpen we je wel over je heimwee naar za heen or ;)
    Kuss en tot snel!

  • 21 Juni 2009 - 10:16

    Mama:

    He liefje, genoten van je uitgebreide verslag van je tijd in Kaapstad. Blij voor je dat je het zo geregeld hebt dat je dit allemaal nog kunt beleven. Nu gaat het hard. Ik bel je straks en sluit af met: tot zo!
    Liefs xx

  • 21 Juni 2009 - 12:20

    Joëlle:

    Ha lieve Gaia!

    Wat een mooie verhalen.
    Heb er ontzettend van genoten! Wat raar dat je straks al weer thuis bent. Kijk er naar uit om met je af te spreken en al je verhalen life te horen :).

    Gaaf dat je toch nog naar Kaapstad bent geweest! Die Pinquins zijn grappig he ;). Heb ik ook zwaar van genoten.

    Nou meis, geniet van je laatste uurtjes!
    En een hele goede reis terug!

    Dikke kus, Joey!

  • 25 Juni 2009 - 14:48

    Bart:

    Heej Gaia!!

    Weer helemaal veilig geland in Nederland?? Nou, ik vind het jammer dat je wegbent en de kinderen in het kinderhuis ook. Ze vragen nog vaak naar je en ze vonden de foto's die ik nog via via van je had gekregen erg leuk! Ook bij de daycare vonden ze de foto's heel leuk.

    Geniet van het lekkere weer in Nederland, want het is hier sinds gisteren echt enorm kloteweer. De straten in het township staan helemaal blank en het waait ook nog eens knetterhard. Dan is het in Nederland beter hoorde ik.

    Succes met alles in Nederland. Geniet nog even van de vakantie en het lekkere weer daar en we spreken elkaar!!

    xx Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

vrijwilligerswerk in Port-Elizabeth

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2009

Kaapstad

15 Juni 2009

Time flies..

02 Juni 2009

Plettenberg en slecht weer

26 Mei 2009

Op de helft

14 Mei 2009

De tweede week
Gaia

Ik ga 6 weken vrijwilligerswerk doen in Port-Elizabeth en 10 dagen rondreizen door Zuid-Afrika. Ik heb er zin in!!

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10834

Voorgaande reizen:

19 November 2010 - 18 December 2010

Indonesia

29 April 2009 - 23 Juni 2009

vrijwilligerswerk in Port-Elizabeth

Landen bezocht: