Op de helft - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gaia Siegmund - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gaia Siegmund - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Gaia

Blijf op de hoogte en volg Gaia

26 Mei 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal,

eindelijk weer eens een berichtje dan. Ik weet eigenlijk niet eens zo goed wat ik moet schrijven want alles gaat hier gewoon zijn gangetje. Het werken is nog steeds leuk. Vooral 's middags op het kindertehuisje geniet ik van het contact met de kids. Ik begin nu echt een band met ze op te bouwen en ga ze ook echt missen wanneer ik over een paar weken weg ben. Ik leer allerlei dansjes van ze en we voetballen, stoeien en tekenen. Het gaat dus eigenlijk vooral om het contact de positieve aandacht die wij ze geven. Ik krijg er ook echt een hoop voor terug want het is heerlijk om te zien hoe blij ze zijn als wij aankomen. Als we weg gaan worden we dan ook door een hoop kinderen uitgezwaaid en rennen ze nog een eind mee.

Twee weekenden terug ben ik met Ilse naar Hogsback geweest. Een heel mooi plaatsje een paar uur rijden van PE.
Vanuit hier zijn we gaan hiken (wandelen) naar een waterval en 's avonds hebben we gefeest en om een kampvuur gezeten met andere nederlanders (ja je komt ze overal tegen). Op de terugweg hadden we een klein probleempje. We wisten dat we moesten tanken maar dachten dat we het wel zouden halen tot aan PE. Wat bleek, onze auto had geen waarschuwingslampje en hij hield er dus ineens mee op. Mijn huisgenoten gebeld en gelukkig waten die bereid een tankje te komen brengen. Helaas werden we nog wel een paar dagen uitgelachen.
Afgelopen weekend heb ik olifant gereden en deze ook gevoerd, dat was echt gaaf om te doen, wat een geweldige dieren zijn dat. De volgende dag ook nog naar een natuur reservaat gegaan om daar cheetah's, giraffen, neushoorns en springbokkies (het dier van ZA) te zien. Ook hier weer mooie foto's gemaakt.

Alles gaat hier dus prima, ik geniet volop en kijk nog steeds mijn ogen uit. Er zijn wel momenten dat ik zin heb om thuis te zijn maar dat hoort er denk ik ook wel bij. De tijd gaat zo snel, ik blijf nog maar 3 weken hier(in PE). Dan vlieg ik naar Kaapstad en blijf ik daar nog 1 week. Over 4 weken ben ik alweer thuis!!

  • 26 Mei 2009 - 11:29

    Ellen:

    Heey die Gaia,

    ik las: 'alles gaat z'n gangetje' haha, ik moest wel lachen, net alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat jij daar in verweggistan zit ;).. leuk om weer iets van je te horen :) je doet leuke dingen daar zeg! en de tijd vliegt ook voorbij, voordat je het weet ben je weer thuis dus geniet ervan he! nu het nog kan! wel leuk dat je nog een weekje naar kaapstad gaat, zal ook wel erg mooi zijn..
    komen er nog foto's op je site? of blijft het bij die eeuwige olifanten :P hihi
    ik ben namelijk wel benieuwd hoor!!

    nog erg veel plezier met alles wat je nog van plan bent om te gaan doen!!

    groetjes, xx ellen

  • 26 Mei 2009 - 11:29

    Daphne:

    Nog 28 nachtjes (als ik goed tel, haha ...) en dan zie ik je weer :D YEAH.

    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt, vooral ook fijn dat de kids zo blij met je zijn. Kan natuurlijk ook niet anders! Dat geeft denk ik ook wel een fijn gevoel.

    Meisje meisje toch.. wie vergeet er nou te tanken ?! hahaha :P

    Geniet er nog maar heel erg van he, maar dat doe je zeker!

    tot over 28 nachtjes dan meisje.

    Dikke kus!!

  • 26 Mei 2009 - 12:16

    Daniella:

    hee meis
    je klinkt al wel gesetteld zeg na 4 weekjes ;) Met alles gaat z'n gangetje haha. Maar mooi dat alles goed gaat en dat je die kinderen een leuke tijd bezorgt. Dat moet natuurlijk wel een goed gevoel geven :) Dat vergeten te tanken is wel een echte mutsenactie haha. Maar ik heb papa een paar maanden trg ook naar het benzinestation laten rijden voor benzine omdat ik wel thuis kwam maar 't toen ook echt op was :P Dus je bent niet alleen hihi.
    Nog heel veel plezier meisje!
    Kuss

  • 26 Mei 2009 - 12:47

    Rutger:

    Hoi Gaia,

    Goed te horen dat je het fijn hebt. Het gaat hier ook zijn gangetje. Vannacht noodweer, onweer en heel veel regen na een dag van 28 graden... Overal liggen er afgewaaide takken op de Klaverhof en bij jullie vast ook wel. Bij het station las er een auto dubbelgevouwen onder een boom. Die zijn niet blij.

    Zorg maar dat je nog flink wat van de natuur ziet daar!

    Liefs,

    Rut

  • 26 Mei 2009 - 16:38

    Mariet:

    Hee Gaia,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Een goed teken als de tijd vliegt ;-) Het gaat echt snel!
    Ook leuk om te lezen hoe je geniet van de kinderen. Zie veel overeenkomsten met die schattige kids in suriname :) Ik geloof goed dat je ze gaat missen!!

    Nog heel veel plezier en succes de laatste weken!

    Liefs xxx

  • 26 Mei 2009 - 20:20

    Papa:

    Ha lieve Gaia
    Ja, al op de helft. Het gaat snel hoor. Heel leuk vind ik het om je Zondags te spreken. Dan zijn we heel dicht bij elkaar. Als je terug bent, straks zal je zien dat het hier thuis ook op een oerwoud lijkt. De berenklauwen groeien naar de 3 mtr toe. Zal blij zijn om je straks weer optehalen. Dikke kus van Jonathan en mij.

  • 27 Mei 2009 - 08:30

    Vicky:

    Hey Gaia,

    Hoe kan je het thuis nu missen als je in zo'n omgeving zin? ;-) Nee hoor, denk dat dat een goed teken is :-)
    Wel denk ik dat het heeeeel belangrijk is om ervan te genieten, zoals je ook volopt doet, wantte deze mogelijkheid heb je straks als je werkt niet meer elk jaar :-P

    Hahah dat van die tank zou ik ook zo kunnen zijn, hoewel het wel echt een lompe actie is hahaha :-D

    De natuur(reservaten) klinken ontzettend gaaf, evenals je ervaringen in het kindertehuis. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen als je terug bent en de mooie foto's die je hebt gemaakt :-)

    Nog heel veel plezier in die laatste paar weekjes, denk niet TE veel aan thuis en doe zoveel als je kan!

    Dikke kus, Vick

  • 27 Mei 2009 - 20:43

    Terry:

    Lieve Gaia,

    Vandaag je kaartje gekregen. En dan nu eindelijk een berichtje van mij. Met de schapen gaat het goed en de lammetjes herken je straks niet meer. Ze zijn nu al zo groot geworden. Ze kunnen nog wel onder het hek door en hun brokken, speciaal voor lammeren, staat in het schapenhok. Het hek naar die wei is dicht dus alleen de kleintjes kunnen bij die speciale brokken. Sinds jouw vertrek is het steeds mooi weer geweest. Alleen afgelopen maandagnacht is het in bijna heel Nederland noodweer geweest. Ik was maandag en dinsdag bij mijn zus, genoten van Bjorn en Kaelynn. Ik was met het noodweer dus niet op de Klaverhof en heb vandaag nog geen gelegenheid gehad om te kijken of er bomen of takken zijn omgewaaid of afgebroken. Aan de voorkant van het huis bij de ingang is bij een van de populieren een flinke tak bijna afgebroken. Dit weekend wordt het dus werken om de stormschade op te ruimen.
    Wendy en Marcel zijn zwanger, ze verwachten in december hun eerste kind. Vorige week waren we bij ze en toen liet Wendy ons twee echo's van hun kindje zien. Enorm leuk natuurlijk zo'n heel kleintje zo dicht in de buurt. Ik hoop dat ik mag kramen bij ze, heb in ieder geval een folder van ons kraambureau meegenomen om aan ze te geven. Wendy en Marcel zijn ook begonnen met het afbreken van het oude huis. Vorig weekend hebben we met een stel oude huis leeggehaald. Er moest nog heel wat worden ingepakt. Alle dozen en los spul staat nu op de zolder in hun nieuwe huis.
    Rut is hier druk bezig met de balustrade van het balkom en Linde met de kasten in haar kamer.
    Afgelopen zaterdag zijn we met z'n drieen (Linde, Rut en ik) naar Joseph geweest in Venlo. Selwyn kon vrijkaartjes voor ons regelen. Een prachtige voorstelling, heel kleurig en met veel verrassende dingen erin. Selwyn zit nu met Joseph in Leeuwarden. Hij zit daar met de rest van de crew in vakantiehuisjes.
    Zo nu ben je weer een beetje op de hoogte van het wel en wee hier, ik zal proberen nu wat sneller iets van ons te laten horen.
    Lieve Gaia tot horens en tot over een paar weken.

    Liefs Terry.

  • 28 Mei 2009 - 18:04

    Linda:

    Hee!
    Wat een verhalen zeg.. Ik weet zeker dat iedereen hier in Nederland stinkend jaloers op je is, haha..
    We hebben je kaartje op het logeerhuis ontvangen, hij hangt nu op het prikbord ;)..

    Geniet ervann, de tijd vliegt voorbij zo te horen!

    Liefss,
    Linda

  • 28 Mei 2009 - 20:33

    Wies:

    Hoi lieve Gaia,

    Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt !! Afrika is prachtig hé, geniet er maar van ! Het is zo anders als hier in ons platte landje ! Leuk dat je de hele dag met die kindjes kunt spelen, ze zullen wel blij zijn met wat extra aandacht.

    Heel veel plezier nog en ik blijf je volgen !!

    Kus Wies en natuurlijk ook van Chico en Linda !

  • 31 Mei 2009 - 15:17

    Lotte:

    GAIA!

    Echt stoer dat je op een olifant hebt gereden!
    Fijn om te lezen dat je het daar naar je zin hebt en de kids daar blij kan maken! En fijn om te lezen dat je het hier ook mist, dan kom je in iedergeval zeker terug ;)
    Geniet van de dagen die je daar nog hebt, voor je het weet is het voorbij!

    groetjes Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

vrijwilligerswerk in Port-Elizabeth

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2009

Kaapstad

15 Juni 2009

Time flies..

02 Juni 2009

Plettenberg en slecht weer

26 Mei 2009

Op de helft

14 Mei 2009

De tweede week
Gaia

Ik ga 6 weken vrijwilligerswerk doen in Port-Elizabeth en 10 dagen rondreizen door Zuid-Afrika. Ik heb er zin in!!

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 10833

Voorgaande reizen:

19 November 2010 - 18 December 2010

Indonesia

29 April 2009 - 23 Juni 2009

vrijwilligerswerk in Port-Elizabeth

Landen bezocht: