Plettenberg en slecht weer - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gaia Siegmund - WaarBenJij.nu Plettenberg en slecht weer - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gaia Siegmund - WaarBenJij.nu

Plettenberg en slecht weer

Door: Gaia

Blijf op de hoogte en volg Gaia

02 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi trouwe lezers van mijn blog,
Ik heb hier weer een heerlijk weekje achter de rug. Woensdag zijn we uit eten geweest en daarna met een grote groep Khaya-studenten naar de UEFA-cup finale, alle zuid-afrikanen droegen machester united shirts maar wij hadden afgesproken om voor Barcelona te zijn dus waren als enige blij met de uitslag. We hebben hierna nog even een drankje gedronken en nog wat na gekletst. Donderdag was ik dan ook een beetje moe ’s ochtends op de daycare maar heb ik toch vrolijk mee gedaan met de liedjes en het tekenen, het was een verlossing toen Bart me op kwam halen. Tussen de middag gaan we altijd weer een uurtje naar huis en dit keer heb ik daarvan gebruik gemaakt om even te slapen. Toen naar het kindertehuisje en daar geholpen met huiswerk maken en wat spelletjes gedaan. Echt leuke kids! ’s Avonds zijn we gaan sporten en daarna uit geweest. Vrijdag heb ik lekker uitgeslapen en had ik eigenlijk niks op het programma staan dus besloot ik te beginnen met een lekkere strandwandeling. Het heeft dit weekend veel gewaaid dus de golven waren toen ook al wild en erg mooi om te zien. ’s Middags ben ik naar Ilse gegaan en heb daar gegeten en film gekeken, een beetje een lamme dag dus maar we moesten ook krachten sparen voor de volgende dag. Zaterdag zijn we om 7 uur vetrokken richting ‘Plettenberg Bay’. Zo reden we dus bij zonsopkomst door het prachtige landschap wat steeds bergachtiger werd, prachtig. Ik kan echt genieten van het auto rijden buitent de stad, dan zie je eindelijk weer eens dat je in Afrika bent, want PE is gewoon een grote industrie stad. Na 2,5 uur kwamen we aan bij Monkeyland waar we een uur door een oerwoud hebben gelopen en een heleboel aapjes hebben gezien, waaronder een ringstaart Maki (het ‘I like to move it move it’ aapje uit Madagaskar) die in de boeddha/meditatie houding zat te zonnen, moesten we natuurlijk even mee op de foto. Daarna zijn we naar het vogelpark naast Monkeyland geweest waar echt super veel mooie vogels zitten en waar we veel papagaaien en pelikanen en lepelaars en weet ik veel wat voor vogels nog meer hebben gezien. Als laatste zijn we door gereden naar de ‘Robberg’, een natuurgebied aan zee waar zeerobben leven, die hebben we dan ook veel gezien en gehoord en hebben hier een lange hike gemaakt. Toen zijn we terug gereden naar huis waar we met een groep hebben gegeten, film gekeken en weer op stap zijn gegaan. We waren van plan om zondag naar een spa te gaan waar je ook een lekkere massage kon krijgen. Hiervoor waren we wel in de stemming doordat het slecht weer was en we de nodige spierpijn hadden door het hiken van de vorige dag. Helaas bleek de spa niet open te zijn op zondag dus zijn we over gestapt op plan B. ‘Bayworld’ het dolinarium van PE. Hier hebben we veel slangen en krokodillen gezien en een heuse pinguin/zeehonden/dolfijnen-show bijgewoond. ’s Avonds chinees gehaald wat een beetje tegenviel omdat het totaal niet op ons nederlands vertrouwde chinees eten leek. Hierna zijn we nog naar een club gegaan waar een live-bandje afrikaanse muziek speelde, dit was erg leuk en hebben we lekker gedanst met de ‘locals’. Dit was eindelijk iets meer cultureel verantwoord dan ‘Balizza’ waar we anders vaak gaan stappen en waar eigenlijk alleen maar studenten komen en 80% blank is. Een beetje raar in een land waar maar 30% van de bevolking blank is. Gisteren dus weer vol goede moed aan mijn een na laatste werkweek begonnen. Ik heb het nog steeds naar mijn zin en kan me niet voorstellen dat ik over een paar weekjes alweer thuis ben. Alhoewel ik heb gehoord dat het daar ook erg lekker weer is en het is ook wel lekker om ’s avonds nog buiten te kunnen zitten (hier is het vanaf 6 uur donker en ook vrij fris). Nu ga ik weer naar het kindertehuisje en me daar nuttig maken. Ik wil trouwens iedereen bij deze bedanken voor de lieve berichtjes op mijn site en mijn vriendinnetjes in het bijzonder die ook nog allerlei kaarten en brieven aan mee hadden gegeven, ik hang ze iedere keer als ik er eentje open heb gemaakt boven mijn bed en het ziet er erg mooi uit.

Ps. nu schijnt de zon weer gewoon hoor, en het is 21 graden vandaag.

  • 02 Juni 2009 - 10:35

    Rutger:

    Hoi Gaia,
    Het was leuk om je over de telefoon te horen zondag. Al was er maar moeilijk wat tussen te krijgen. Je hebt ook zo veel te vertellen...
    Ik en een extra dagje thuis omdat de rammen naar de dierenarts moesten vanmorgen en het valt voor Ter niet mee om ze alleen te vangen en in de auto te doen.

    Geniet nog van je laatste weekjes!

    Liefs, Rut

  • 02 Juni 2009 - 10:39

    Daniella:

    Hee meis!
    Als ik al je verhalen zo lees word ik steeds jaloerser haha. Wel grappig dat het hier nu warmer is terwijl het in mijn gedachten in ZA altijd minstens 30 graden is :P Foutje dus haha. De tijd gaat hier minder snel voorbij or.. tentamentijd is namelijk iets minder gezellig en spannend dan jouw belevenissen ;) Ben ontzettend benieuwd naar alle foto's en verhalen als je trg bent :) Begin je nu wel te missen or!
    Tot snel en nog heel veel plezier!
    Kuss!

    ps Leuk om te weten dat we boven je bed hangen ;)

  • 02 Juni 2009 - 11:06

    Anita:

    Hee gaai!
    Super leuk je berichtjes :) Wat een heerlijke tijd heb je daar! Maak je ook veel fotos? Ben benieuwd!

    Ps: Ga je ook bungeejumpen? Daar heb je de hoogste van de wereld ofzo ;)

    Veel plezier xxx

  • 02 Juni 2009 - 13:45

    Ellen:

    Heey die Gaia,

    leuk weer een berichtje te lezen:), het gaat nu echt al opschieten zeg! en leuk dat je wat foto's op de site hebt staan ;) hihi, het ziet er erg mooi uit daar! nog heel veel plezier deze week (en die andere ook natuurlijk)..

    groetjes, xx ellen

  • 02 Juni 2009 - 19:54

    Matthias:

    Ik kan alleen maar zeggen, hoe super vet ik het voor je vind wat je daar allemaal beleefd in alle opzichten. Volgens mij geeft de foto waar je met je handen wijd op staat, een goede impressie hoe jij je daar voelt en leeft. Geniet nog van elke minuut die je daar hebt, want dagen heb je niet meer zo veel te gaan daar.
    Xx!

  • 03 Juni 2009 - 09:39

    Daphne:

    zoek de sterkte in je lijf
    zoek de wijsheid in je ziel
    alles wacht tot jij het wakker maakt
    en het antwoord op je vragen
    is in alles om je heen
    en de weg is woest en eenzaam
    maar je reist niet meer alleen ...

    Je doet het helemaal top daar, ben trots op je dat je deze uitdaging aan gaat.
    Geniet van de laatste weekjes meis, ik denk aan je vanuit NL!!

    xx

  • 03 Juni 2009 - 10:59

    Berbie:

    Hi Gaia,

    Leuk om weer wat van je te lezen! Klinkt allemaal super en vooral al die wilde dieren, wauw :P. Geniet er nog van de laatste weken!!

    Groetjes Berbie

  • 03 Juni 2009 - 18:25

    Mama:

    Lieve Gaia
    wat vind ik het toch heerlijk dat je de kans om te gaan en je blik te verruimen gegrepen hebt en dat je er zo intens van aan het genieten bent!
    En wat zie je er ontspannen uit. Liefs, Mama XX

  • 03 Juni 2009 - 19:38

    Pieternel Geurts:

    Hoi Gaia!

    Ik lees elke week je berichtjes, leuk om te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt..Geniet nog van je laatste weken!!
    Heel veel groeten, Pieternel

  • 03 Juni 2009 - 20:42

    Joëlle:

    Gaaaiaaa!!!

    Wat een super mooie foto, die met je armen wijd. Wat moet dat heerlijk gevoeld hebben. Ik ben zelf ook in Monkeyland geweest en bij Birds of Eden. Dat was zooooo leuk! Vet dat je nog een week naar Kaapstad gaat. Wat wil je daar allemaal gaan bekijken? Ik raad Simon Town aan trouwens. :). En je moet kijken of je struisvogel kan rijden! Haha, hoor mij nou. Sorry.
    Je maakt echt gave dingen mee! Ben ontzettend jaloers :D.
    Heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier daar nog!
    Dikke kus!

  • 05 Juni 2009 - 06:57

    Papa:

    Ha lieve Gaia
    Ja... weer een week voorbij. Het gaat snel ook.Het is geweldig dat je zoveel meemaakt en ziet. Het lijkt soms ook op vakantie en dat is maar goed ook.In ieder geval ben ik blij dat het zo goed met je gaat. dikke kus papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

vrijwilligerswerk in Port-Elizabeth

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2009

Kaapstad

15 Juni 2009

Time flies..

02 Juni 2009

Plettenberg en slecht weer

26 Mei 2009

Op de helft

14 Mei 2009

De tweede week
Gaia

Ik ga 6 weken vrijwilligerswerk doen in Port-Elizabeth en 10 dagen rondreizen door Zuid-Afrika. Ik heb er zin in!!

Actief sinds 29 Maart 2009
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 10840

Voorgaande reizen:

19 November 2010 - 18 December 2010

Indonesia

29 April 2009 - 23 Juni 2009

vrijwilligerswerk in Port-Elizabeth

Landen bezocht: